Mitt nya jag - Sophie Kinsella

Snabba fakta

Titel: Mitt nya jag

Författare: Sophie Kinsella

ISBN: 9186587080

Utgivningsår: 2009

Språk: Svenska

Antal sidor: 350

Pris: 44kr (Adlibris)

Format:
Pocket

Kort teaser:
Lexi vaknar upp på sjukhuset efter en olycka och inget är sig likt. Hon äger en Louis Vuitton väska och dyra märkesjeans, läpparna är fylligare, låren är smalare och hon visar sig vara gift. Det visar sig att hon har tappat minnet och minns inget som har hänt de senaste tre åren. Vi får nu följa Lexis kamp för att anpassa sig till sitt nya till synes perfekta liv, men är det verkligen så perfekt?


Recension

Handling: Boken handlar om 25/28åriga Lexi som råkar ut för en bilolycka som får henne att tappa minnet. Hon minns inget som har hänt de tre senaste åren, tre väldigt händelserika år. Håret är inte längre krulligt, tänderna är perfekt vita och raka, hennes kläder är två storlekar mindre och läpparna är väldigt fylliga samt att hon är gift med Eric, en man som hon ”aldrig har träffat”.

Det visar sig att Lexi och hennes man bor i en fantastisk våning, hennes garderob är fylld med dyrbara märkeskläder (det finns inte en enda flanellpyjamas eller mjukisbyxor), de har en hushållerska och Lexi är chef över sin gamla avdelning. Att komma tillbaka till jobbet är svårare än väntat. Hennes gamla vänner hatar henne och alla på avdelningen är rädda för henne. Hur kunde hon bli ett sådant monster?

Till råga på allt dyker Erics kollega Jon upp och berättar att han och Lexi har en affär ihop och att hon tänkte lämna sin man innan olycka. Lexi har svårt att tro att hon någonsin skulle vara otrogen och särskilt inte mot Eric. De är väl lyckliga ihop, trots att han är strikt, tråkig och pedant? Ändå har Lexi svårt att hålla sig borta från Jon.


Bör läsas: Ja! Mitt nya jag fångade mig från sida ett. Det är fantastisk fart genom hela boken och Kinsella skriver enkelt och roligt. För mig var det är en riktig verklighetsflykt och jag glömde nästan att gå av mitt tåg.


Rekommenderas till dig som gillar: Sophie Kinsella och hennes lätt overkliga men härliga böcker om kvinnor som hamnar i konstiga situationer (Karriär och Köksbesvär, Mina hemligheter). Även till er som bara vill njuta av att era liv nog inte är så hemska som det ibland känns och vill känna att det kunde ha varit värre.  


Betyg:


Kommentarer
Postat av: Edyta

En rolig och spännande berättelse! Rekommenderar <3

2012-02-08 @ 12:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback